Sådan opretter du en liste i MailChimp

by | 13. Jun, 2018 | MailChimp | 0 comments

MailChimp Kampagne - Sådan opretter du en MailChimp kampagne step by stepInden du skal sende dit nyhedsbrev ud til dine læsere, så skal du oprette en liste.

Hos Mailchimp kan du samle hele dit netværk under ét tag. Samtidigt sparer du hermed både dig selv eller dine ansatte for en masse tastearbejde. Listerne gør det nemmere at administrere dine kampagner.

Se her hvordan du opretter en MailChimp kampagne.

Oprettelse af MailChimp liste

  1. Det første du skal gøre er, at klikke på “Lists” i navigationen.
  2. Herefter skal du klikke på knappen, hvor der står “Create list”.
  3. List i MailChimp - Sådan opretter du en liste - Create list

  4. Nu kommer der en grå boks frem, hvor du igen skal klikke på “Create list”.
  5. Nu skal du udfylde informationer omkring din liste.
  6. MailChimp Liste - Udfyld informationer

  7. Dernæst skal du tjekke om dine virksomhedsoplysninger er korrekte.
  8. Herefter kommer du ned til det der hedder “Form Settings”. Her har du mulighed for, at vælge “Enable double opt-in”, som er en bekræftelsesmail dine læser modtager efter de har tilmeldt sig dit nyhedsbrev, som de herefter skal bekræfte. En anden ting du også kan vælge og som er relevant i disse tider, er MailChimps nye GDPR felt. Det skal lige siges, at det ikke er påkrævet at vælge double opt-in eller GDPR feltet.
  9. MailChimp Liste - Form Settings

  10. Nu har du muligheden for, at blive informeret hver gang, der er en som tilmelder sig til dit nyhedsbrev. Som standard er det den email adresse, som du valgte tidligere, hvor du vil modtage disse emails, men der har du muligheden for, at ændre til en anden email adresse, hvis dette er nødvendigt.
  11. MailChimp Liste - Notifications

  12. Efter at du har trykket på “Save”, så skal du til, at indtaste/importere dine abonnenter til din nye liste. Her har du muligheden for selv, at indtaste dem, dette vil jeg ikke foretrække da det er langt nemmere, at importere dem fra en excel fil. Du har muligheden for, at trykke på “Import contacts” eller “create a signup form”, men i denne omgang skal du bare klikke på “Import contacts”.
  13. MailChimp Liste - Importer dine abonnenter

  14. Herefter skal du uploade dine abonnenter fra din Excel fil (eller hvad du nu bruger). Først trykker du på “Copy/paste from file” og trykker på “Next” helt nede i højre hjørne. Derefter kan du nemt kopiere dine abonnenter fra din Excel fil og sætte dem ind. Til sidst skal du hakke af i tjekboksen, hvor der står “I understand that my billing plan may be automatically upgraded.”, det betyder bare, at hvis du uploader mere end 2.000 abonnenter til din liste, så vil du skulle opgradere din MailChimp konto fra gratis til betalt konto.
  15. MailChimp liste - copy/paste from file

  16. Nu skal du “parre” dine abonnenters oplysninger med de felter de nu hører under, altså navn, email, telefon osv. og trykke på “Next” nede i højre hjørne.
  17. Mailchimp liste - oplysninger på abonnenter

  18. Nu bliver du vist hen til det næste sidste step i oprettelsen af din første MailChimp liste. Du klikker på “Import” nede i højre hjørne. Du har mulighed for, at gå tilbage hvis du skal have ændret noget. Herefter importerer MailChimp dine abonnenter til din nye liste og så har du oprettet din første MailChimp liste!

1 stjerne2 stjerner3 stjerner4 stjerner5 stjerner (5 votes, average: 5.00 out of 5)

Loading...